Betonové plochy (konkrétně, portlandský cement beton) jsou vytvořeny za použití betonové směsi portlandského cementu, hrubého kameniva, písku a vody. Prakticky ve všech moderních směsí bude také různé přísady přidány pro zvýšení zpracovatelnosti, snížit potřebné množství vody, zmírnění škodlivé chemické reakce a pro další prospěšné účely. V mnoha případech bude také přidána portlandského cementu náhražky, jako je například popílku. To může snížit náklady na betonu a zlepšovat jeho fyzikální vlastnosti. Tento materiál se použije v čerstvě smíšené suspenze, a pracoval mechanicky kompaktní interiéru a nutit některé z cementové kaše na povrch produkovat hladší a hustší povrchu nejsou žádné kavitační účinek. Voda umožňuje, aby směs kombinovat molekulárně při chemické reakci s názvem hydratace. Betonové povrchy byly očištěné do tří běžných typů: kloubová rovina (JPCP), spojované zesílené (JRCP) a neustále posilována (CRCP). Ten položka, která rozlišuje každý typ je spojovací systém slouží k ovládání rozvoje trhlin. Kloubové prostého betonu chodníky obsahují dostatek klouby pro kontrolu umístění všech očekávaných smršťovacích trhlin. Konkrétní trhliny ve spárách a ne jinde v deskách. Kloubové hladké dlažby neobsahují žádnou ocelovou výztuž. Nicméně, tam může být hladké ocelové tyče v příčné spáry a deformovaných ocelových tyčí v podélných spojích. Rozestup mezi příčné spáry je typicky asi 15 stop (4,6 m) pro desky 7 až 12 palců (180 až 300 mm) tlustý. V současné době většina amerických státních agentur vybudovat spojované hladké dlažby. Spojované železobetonové chodníky obsahují ocelové pletivo výztuž (někdy nazývá distribuovaná ocel). V kloubovými železobetonových chodníků, návrháři zvýšit společnou rozestupy úmyslně, a zahrnují betonářská ocel držet pohromadě průběžné trhliny v každé desce. Že vzdálenost mezi příčnými spoji je obvykle 30 stop (9,1 m) nebo více. V minulosti, některé agentury používají rozteč tak velká jako 100 stop (30 m). Při stavbě federální systém, většina agentur ve východní a středozápadě Spojených států položil kloubový vyztužené chodník. Dnes jen hrstka agentur zaměstnává tento design, a jeho použití se obecně nedoporučuje [kým?], Pokud oba ostatní typy nabízejí lepší výkon a snadnější k opravě. Průběžně železobetonové chodníky nepotřebují žádné příčné dilatačních spár. Příčné trhliny se očekává, že v desce, obvykle v intervalu 3 až 5 stop (0,91 až 1,52 m). Tyto chodníky jsou navrženy s dostatkem oceli, 0.6-0.7% od průřezové plochy, tak, že trhliny jsou drženy pevně. Určení vhodné vzdálenosti mezi trhlin je součástí procesu návrhu pro tento typ dlažby
zdroj:https://en.wikipedia.org/wiki/Road_surface